De nieuwe Scheldetunnel biedt een derde optie om de Schelde over te steken, naast de Kennedy- en de Liefkenshoektunnel.
De nieuwe Scheldetunnel biedt een derde optie om de Schelde over te steken, naast de Kennedy- en de Liefkenshoektunnel.
De grootste metamorfose komt er in de buurt van het Sportpaleis. De huidige Antwerpse Ring verdwijnt; het Viaduct van Merksem wordt afgebroken om plaats te maken voor een nieuwe, dieperliggende ring.
De grootste metamorfose komt er in de buurt van het Sportpaleis. De huidige Antwerpse Ring verdwijnt; het Viaduct van Merksem wordt afgebroken om plaats te maken voor een nieuwe, dieperliggende ring.

Persberichten in je mailbox

Ben je een journalist en ontvang je graag de persberichten van Lantis/Oosterweelverbinding in jouw mailbox? Vul het onderstaande formulier in.  

Voor welk medium schrijft u/ maakt u reportages? Hier zijn meerdere opties mogelijk. 

Ik heb de privacyverklaring gelezen en verklaar me hiermee akkoord

Contact

Ben je een journalist en heb je een persvraag, een interviewaanvraag of extra info nodig voor een artikel of reportage?

Contacteer Annik Dirkx, Adjunct Directeur Omgeving & Woordvoerder:

annik.dirkxatlantis.be (annik[dot]dirkx[at]lantis[dot]be) - +32 (0)479 79 46 50

Is je vraag niet persgerelateerd?

Contacteer ons via infoatlantis.be (info[at]lantis[dot]be)

Over Oosterweelverbinding

De Oosterweelverbinding is een grootschalig mobiliteits- en leefbaarheidsproject dat de Ring van Antwerpen sluit dankzij de aanleg van tunnels. Op Linkeroever en in Zwijndrecht zorgt het project voor een veiliger snelwegennet en meer leefbare dorpskernen. Op Rechteroever omvat het project de bouw van een nieuwe Scheldetunnel, een nieuw- op en afrittencomplex ter hoogte van het voormalige dorp Oosterweel en twee tunnelverbindingen tussen dit nieuwe aansluitingscomplex en de R1. Het viaduct van Merksem wordt afgebroken en vervangen door een verdiepte autosnelweg. Omdat heel wat weginfrastructuur onder de grond wordt gebracht, ontstaan er bovengronds nieuwe publieke landschappen met ruimte voor natuur en recreatie. Wijken en stadsdelen krijgen zo meer zuurstof en worden bovendien weer met elkaar verbonden.  

Het Oosterweelproject verbetert de bestaande fietsinfrastructuur en zorgt ook voor een uitbreiding van het netwerk van fietspaden.  

De werken aan de Oosterweelverbinding worden uitgevoerd door verschillende aannemerscombinaties. Lantis treedt op als bouwheer. Meer informatie vind je via www.oosterweelverbinding.be