Render oosterweel

Werfbrug aangekomen aan de Groenendaallaan

In het weekend van 7 tot 9 juni kwam een grote werfbrug in twee delen op de werf aan ter hoogte van de IJzerlaanfietsbrug. Deze brug wordt in 2025 over de Groenendaallaan gelegd om ons werfverkeer en fietsers, voetgangers en het andere verkeer uit elkaar te houden. Tot dan stockeren we ze aan de Groenendaallaan.

Op zondag 9 juni kwam een grote werfbrug in twee delen aan wal ter hoogte van de werfzone aan de IJzerlaanfietsbrug. Deze wordt op de werf gestockeerd om ze in 2025 over de Groenendaallaan te leggen.
Op zondag 9 juni kwam een grote werfbrug in twee delen aan wal ter hoogte van de werfzone aan de IJzerlaanfietsbrug. Deze wordt op de werf gestockeerd om ze in 2025 over de Groenendaallaan te leggen.

Groot bezoek op de werf ter hoogte van de IJzerlaanfietsbrug. Op 9 juni brachten we aan de afgesloten Vaartkaai een werfbrug in twee delen aan wal. Dat deden we nu al, omdat we er nu nog de ruimte voor hebben. De komende maanden zal de tijdelijke snelweg - de Bypass - hier uit de grond schieten, waardoor die ruimte er niet meer zal zijn.

De werfbrug is maar liefst 550 ton zwaar en meet 136 meter lang en 9,5 meter breed. Begin 2025 leggen we deze brug tussen de McDonalds in Merksem en de huidige R1 over de Groenendaallaan. Zo maken we de verbinding tussen de werfzones aan beide zijden van de Groenendaallaan en vermijden we maximaal dat ons werfverkeer het andere verkeer moet kruisen. Dat maakt het veiliger voor iedereen.

Ook boogbrug van Bypass wordt verwacht

Eind juni en begin juli brengen we in twee keer ook de boogbrug van de Bypass naar de werf. Deze brug zal de tijdelijke snelweg richting Nederland over het Albertkanaal leiden. Op een speciaal montageterrein naast de IJzerlaanfietsbrug maken we de komende maanden van de twee brugdelen één brug. Ook de boogbrug wordt in 2025 over het kanaal gelegd.

Bekijk hier het toekomstbeeld van de Bypass