Dit is Oosterweel 2024
De nieuwe 'Dit is Oosterweel' is er! In dit handige magazine lees je alles over het gigantische Oosterweelproject. We nemen je mee in de oversteek van Linker- naar Rechteroever en tonen je wat je allemaal kan verwachten de komende jaren. Veel leesplezier!
Een blik op de werf van vandaag, voor de stad van morgen
Het gaat vooruit met Oosterweel! Goed vooruit zelfs. Ondertussen zijn de grote snelwegwerken op Linkeroever en in Zwijndrecht klaar. Tijd voor de grote oversteek! Oosterweel is aanbeland op Rechteroever en dat zal je ongetwijfeld merken, nu én de komende jaren.
Recreaduct Linkeroever
Heradem op Linkeroever
De wegenwerken op Linkeroever zijn van de baan. De afgelopen jaren kwamen er aangepaste en vernieuwde snelwegen. Vandaag werken we momenteel aan Ringpark West, dat zal zorgen voor meer ademruimte op Linkeroever.
Hallo Bypass, Bye Bye viaduct 👋
Het viaduct van Merksem aan het Sportpaleis verdwijnt en maakt plaats voor een verdiepte Ring die deels overkapt wordt. Zo komt er meer ruimte voor parken en groen. Om het viaduct af te kunnen afbreken, komt er een tijdelijke snelweg: de Bypass. Zo kan het verkeer vlot blijven rijden tijdens de werken én blijft het verkeer ook maximaal op de snelweg en uit de woonwijken van Deurne en Merksem.
Bypass - Sportpaleis
Dit is Oosterweel brochure 2024
We maken de Ring rond
De Oosterweelverbinding maakt de Ring van Antwerpen volledig rond. We bouwen een nieuw stuk snelweg dat het noorden van de stad verbindt met Linkeroever. De aanleg van het ontbrekende stuk Ring bestaat uit 3 delen: een nieuwe tunnel onder de Schelde, het Oosterweelknooppunt en een tunnelcomplex onder het Albertkanaal.
Op naar duurzame mobiliteit
Femke is 23 jaar en werkt bij een communicatiebureau in hartje Antwerpen. Vanuit Sint-Job-in-‘t-Goor reist ze dagelijks naar de stad.
De tijd die je wint, dat is de belangrijkste reden. Gewoon andere vervoermiddelen zoeken in plaats van met de auto de files te trotseren.
Femke maakte de overstap naar duurzame mobiliteit